NorthSide Festival Fredag

Northside Festivalen kom godt i gang med god musik og glade festivalgæster. Vejret var med festivalen indtil aften, hvor sluserne åbnede sig. Stemningen dalede en smule; men regnfrakke, koldt fadøl og god musik holdt humøret oppe.

venstre pil : forrige billede
højre pil : næste billede
p : gå en side tilbage
n : gå en side frem

- at læse på nettet
NORTHSIDE FESTIVAL 2012
I 2012 er festivalen blevet udvidet til tre dage og foregår i dagene 15.-17. juni. Igen er det Ådalen ved Søren Frichs Vej, der skal danne rammerne om festivalen. Programmet er i øjeblikket ved at blive booket og vil blive offentliggjort løbende.

Bag festivalen står Brian Nielsen, Skandinavian, Flemming Myllerup, Skandinavian og Folkert Koopmans, FKP Scorpio, der er arrangør af mere end 10 større festivaler i Tyskland og Schweiz. Denne konstellation sikrer på den ene side stor erfaring i planlægning og afvikling af festivaler i Danmark, og med den tyske kobling har man adgang til de store internationale kunstnere, der er et afgørende parameter for NorthSide Festivals fortsatte vækst.
VÆRDIER
Som festival arbejder vi med nøgleværdibegreberne innovation, bæredygtighed og brugerinvolvering.NorthSide Festival ønsker at skabe en anderledes musikfestival, der solidt forankret i høj musikalsk kvalitet hele tiden fornyer sig i takt med målgruppen. NorthSide Festival ønsker at etablere sig som en årligt tilbagevendende kulturbegivenhed i Aarhus. Det betyder, at NorthSide Festival i sig selv er en kontinuerlig bevægelse, hvor den enkelte festival altid er forbundet med og delvist et resultat af den foregående festival og altid peger frem mod den næste. Til dette formål arbejder vi strategisk med arbejdet med sociale medier for konstant at være i dialog med vores gæster. På festivalens Facebook-side diskuteres der livligt om stort og småt i håbet om at skabe et frugtbart community, hvor gæster aktivt har muligheden for at sætte sit personlige præg på festivalen i år og på sigt. En strategi vi allerede nu kan mærke værdien af, da vores Facebook-gruppe vokser ekspansivt uge for uge.

Desuden ønsker vi at have fokus på bæredygtighed både socialt, økonomisk og miljømæssigt. Dette er et større indsatsområde, som år efter år skal udvikles mere og mere. Til dette formål har vi indgået et strategisk partnerskab med det aarhusianske bæredygtighedsbureau World Perfect, der skal tegne festivalens bæredygtige strategi fremadrettet. I 2011 har vi blandt andet valgt at trykke vores tryksager på stenpapir, som er det mest bæredygtige materiale på markedet, ligesom man på dette års festival vil kunne finde økologiske madprodukter på festivalpladsen.